Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Стаття з журналу "Слово Національної школи суддів України" №1 за 2012 рік - Суддя з роду Миклух
У квітні 1932 року Малинська сільрада була перейменована на міську. У вересні 1937 року при утворенні Житомирської області Малинський район було включено до її складу. У 1938 році за рішенням Ради Народних Комісарів УРСР Малин віднесено до категорії міст районного значення.
Реорганізація державного життя у повоєнний період після Великої вітчизняної війни зачіпала судові та правоохоронні органи. Після скасування у вересні 1945 року широкої юрисдикції військових трибуналів, відновилася в повному обсязі юрисдикція народних, обласних судів та Верховного Суду України.
З 1948 року Малинський народний суд Житомирської області підпорядковувався Управлінню Міністерства Юстиції по Житомирській області.
Протягом 1947-1948 років сесіями обласних Рад депутатів трудящих терміном на 5 років було обрано нові склади обласних судів. 30 січня 1949 року вперше відповідно до Конституції УРСР (ст. 108) і Закону СРСР про судоустрій 1938 року відбувалися вибори народних суддів громадянами району на основі загального, прямого та рівного права при таємному голосуванні. Порядок виборів детально визначався у Положенні про вибори народних суддів від 10 жовтня 1948 року. Народні судді та народні засідателі обиралися на три роки. Для кандидатів установлювався віковий ценз — 23 роки.
На підставі Указу Президії Верховної Ради СРСР від 30 серпня 1956 року обласне управління Міністерства юстиції було ліквідовано і функції судового управління народними судами були передані обласному суду. Мін'юст УРСР, а також інших республік отримав статус союзно-республіканського міністерства. На обласні суди покладалися не властиві для судових органів функції керівництва нотаріальними конторами, виконанням судових рішень і вироків у частині майнових стягнень, контролю за усією діяльністю народних судів, проведення в них ревізій. Народні суди отримали право призначати судових виконавців.
Завдання правосуддя та нові засади реформування судової системи визначили прийняті наприкінці 1958 року Основи законодавства про судоустрій Союзу РСР, союзних і автономних республік, а також Закон про судоустрій УРСР від 30 червня 1960 року. Зміни торкалися передусім організації та діяльності низової ланки судової системи. Замість дільничної системи народних судів встановлювалися єдині народні суди району чи міста, які тепер обиралися не на три, а на п'ять років. Народні засідателі обиралися на два роки зборами трудових колективів. Судові справи між суддями розподілялися за територіальним принципом, тобто за кожним суддею закріплювалася певна територія району (міста). Народні суди мали звітувати про свою діяльність перед відповідними Радами, а народні судді — перед виборцями.
Підвищити роль громадськості у здійсненні правосуддя давали змогу керовані судами самодіяльні органи — Ради народних засідателів. Відновили діяльність товариські суди, що виникли в 20-х роках для боротьби з порушниками дисципліни праці. Згідно з Положенням про товариські суди Української РСР від 15 серпня 1961 року їх підсудності підлягали справи про антигромадські вчинки й злочини, за скоєння яких не передбачалося кримінальне покарання. Товариські суди застосовували переважно заходи громадського впливу, а в разі необхідності могли порушувати клопотання перед народними судами про застосування кримінального покарання. Справи розглядалися колегіально — трьома членами товариського суду.
Проте, спроба децентралізувати управління судовою системою виявилася невдалою, і в 1962 році поновився попередній порядок загального керівництва судами з боку Мін'юсту та його органів.
Указом Президії Ради УРСР від 6 жовтня 1970 року було створено Міністерство Юстиції УРСР та відділи юстиції облвиконкому. В зв’язку з створенням відділів юстиції структура і функції обласного суду змінились. 30 грудня 1970 року обласним судом були передані відділу юстиції функції управління і організації народними судами.
До 1991 року згідно чинного на той час Закону УРСР «Про судоустрій Української РСР від 5 червня 1981 року судову систему УРСР складали: Верховний Суд УРСР, обласні суди, Київський міський суд, районні (міські) народні суди (ст. 20 Закону).
Після набуття Україною суверенітету у грудні 1991 року в країні в органах влади всіх рівнів відбувається реформування. Здійснюється удосконалення судової системи, діяльності судів.
Із початком утворення молодої держави України постало питання щодо побудови нової судової системи. Початок цього процесу було покладено прийняттям Верховною Радою України в липні 1990 р. Декларації про державний суверенітет України і проголошенням нею принципу поділу державної влади на законодавчу, виконавчу та судову. Політичні події, що відбулися в СРСР у серпні 1991 p., прискорили процес здобуття незалежності Українською РСР, наслідком яких стало ухвалення Верховною Радою України 24 серпня 1991 р. Акту проголошення незалежності. У розвиток цього у Законі України «Про правонаступництво України» визначалося, що суди та арбітражні суди, сформовані на підставі Конституції (Основного Закону) Української РСР, повинні діяти в Україні до створення судів та арбітражних судів на підставі нової Конституції України.
Згідно Закону України «Про внесення змін і доповнень до Закону Української PCP «Про судоустрій Української PCP», Кримінально-процесуального та Цивільного процесуального кодексів Української PCP» від 17 червня 1992 року № 2464-12, судовий процес проводиться суддею одноособово за участю прокурора, адвокатів, секретаря. Народні засідателі участі в судовому процесі не приймають.
Відповідно постановою Президії ВРУ «Про мережу районних (міських) народних судів України та число народних суддів» від 19.11.1992 року № 2799-XII утворено Малинський районний суд Житомирської області із штатною чисельністю суддів – 3 судді. З часом чисельність суддів була збільшена до 6 суддів.
З початку 2002 року, згідно Закону України «Про судоустрій», прийнятому 7 лютого 2002 року, суд також мав назву – місцевий Малинський районний суд Житомирської області, однак з початку 2003 року суди стали підвідомчими Державній судовій адміністрації України.
Судді Малинського районного суду Житомирської області:
З 1991 року Малинський районний суд Житомирської області знаходиться приміщенні бувшого РК Комуністичної партії України, яке побудоване в 1961 році, яке рішенням виконкому Малинської районної Ради народних депутатів від 17.09.1991 року № 184 передано для баланс суду. У 2004, 2006 та 2017-2019-2020 роках здійснювались поточні ремонти приміщення суду.
Фонд архіву Малинського районного суду Житомирської області становить справи 1944-2019 років згідно опису справ постійного зберігання (судових справ) за 1944-2019 роки та опису справ тривалого зберігання з 1945 років по 2017 роки.
З метою забезпечення роботи суду по здійсненню правосуддя, узагальнення судової практики та іншої діяльності в Малинському районному суді Житомирської області діє апарат суду.
В штаті в Малинського районного суду Житомирської області передбачено 6 посад суддів, з яких станом на червень 2020 року 4 посади заповнені та 2 вакантні, 16 державних службовців, 2 працівники, що виконують функції з обслуговування та 2 робітники.
Струкруру суду з січня 2021 року становлять два відділи - діловодства та документального забезпечення, організаційно-технічного забезпечення судових засідань та сектор матеріально-технічного забезпечення.
Станом на 15.09.2020 року судочинство здійснюють голова суду Ярмоленко Володимир Вікторович, судді Тимошенко Андрій Олександрович, Саланда Ольга Мирославівна та Хомич Валентина Миколаївна.
Апарат суду з квітня 2008 по жовтень 2021 року очолювала керівник апарату Інна Калашник, з січня 2022 року - Наталія Крушевська, керує канцелярією Тамара Демченко.
Нинішній авторитетний і високопрофесійний суддівський склад Малинського районного суду Житомирської області докладає чимало зусиль задля зміцнення демократичних засад судочинства, забезпечення неупереджених, справедливих рішень, які виносяться іменем держави.
Великий обсяг роботи виконує Малинський районний суд Житомирської області, який щоденно розглядає чималу кількість справ, судді та працівники апарату суду працюють з громадянами по роз’ясненню законодавства.
15 грудня 2022 року колектив Малинського районного суду Житомирської області нагороджений Грамотою Державної судової адміністрації України за сумлінне виконання службових обов’язків, зміцнення стану організаційного забезпечення діяльності суду, значний внесок у забезпечення процесу здійснення судочинства в умовах воєнного стану.
01 грудня 2023 року Малинський районний суд Житомирської області був відзначений Ініціативою «Модельні суди» Проєкту ЄС «Право-Justice» у категорії «Доступ до правосуддя та організація роботи суду в умовах війни».
Склад Малинського районного суду Житомирської області вірно служить ідеалам добра і справедливості, відіграє важливу роль у забезпеченні захисту прав людини і громадянина.