Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Додаток
до наказу керівника апарату
Малинського районного суду
Житомирської області
від 17.02.2022 року №2-од
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у Малинському районному суді Житомирської області
1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Малинському районному суді Житомирської області (далі - суд) відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13 січня 2011 року N 2939-VI, з метою забезпечення прозорості та відкритості його діяльності та реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
1.2. Визначення понять:
запит на інформацію - це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;
електронний запит на інформацію - запит у вигляді електронного документа;
публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні суду;
публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання;
запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
звернення громадян - викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;
суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.
1.3. Правове регулювання відносин, пов'язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації у суді, здійснюється відповідно до Законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про судоустрій і статус суддів", "Про інформацію", "Про доступ до судових рішень", «Про захист персональних даних», Господарського процесуального кодексу України та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 N 30 зі змінами і доповненнями, Наказу Державної судової адміністрації N 30 від 17.02.2014.
1.4. Суд є суб’єктом відносин у сфері доступу до публічної інформації, а саме розпорядником інформації, який при вирішенні питань доступу до інформації керується Законом.
1.5. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації отриманої або створеної під час здійсненні судочинства та виконавчого провадження, а також на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій та відносини у сфері звернень громадян, що регулюються спеціальними законами.
1.6. Суд не є розпорядником інформації за запитами на інформацію стосовно інформації інших органів влади України, інших державних міжнародних організацій, політичних партій та не виконує функції розпорядника щодо направлення запиту належному розпоряднику, на якого не поширюється дія Закону.
1.7. Не належить до публічної інформації:
- інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування у суді не передбачено чинним законодавством;
- внутрішньо-організаційна інформація, в тому числі внутрішньовідомча службова кореспонденція, доповідні та службові записки, рекомендації, проекти будь-яких документів тощо;
- інформація, що міститься в матеріалах судових справ;
- інформація, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.
1.8. Відповідальна особа за організацію доступу до інформації, що знаходиться у розпорядженні суду визначається наказом керівника апарату суду. Її завданням є розгляд, опрацювання запиту, підготовка відповідей на запити, а також їх облік і аналіз.
1.9. Самостійні структурні підрозділи апарату суду взаємодіють із відповідальною особою з метою забезпечення виконання судом обов’язку із надання доступу до публічної інформації за відповідними напрямками.
1.10. Забезпечення прийому, реєстрації, первинного опрацювання, систематизації, відправки і контролю за відправленням відповідей на запити, надання консультацій щодо їх оформлення здійснює відділ документообігу та контролю (канцелярія).
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:
- оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі - ЗМІ);
- розміщення публічної інформації на офіційному вебсайті суду : inbox@ml.zt.court.gov.ua
- розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
- присутністю запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у суді;
- надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
Інформацією про діяльність суду є інформація про:
- місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку, адресу офіційного вебсайту та адресу електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
- прізвище, ім’я та по-батькові, контактний номер телефону або іншого засобу зв’язку голови суду, а також керівників структурних підрозділів, основні функції структурних підрозділів, крім випадків, коли ці відомості належать до інформації з обмеженим доступом;
- розклад роботи та графік прийому громадян;
- вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
- перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення;
- порядок складання, подання запиту на інформацію до суду;
- систему обліку, види інформації, якою володіє суд;
- банківські реквізити для сплати судового збору.
2.3. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та здійснення судочинства.
У випадку, якщо форма надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачена, інформація надається у формі визначеній в запиті. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі, інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається у суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об'єднанням громадян під час особистого прийому та за телефоном структурними підрозділами або уповноваженими посадовими особами.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом (конфіденційна, таємна, службова інформація).
1) конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;
2) таємна інформація - інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю;
3) службова інформація - інформація, що міститься в документах, суб'єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень (згідно типового переліку, затвердженого ДСА України).
2.5. Надання публічної інформації про діяльність суду для підготовки відповідей на запити, а також для розміщення вказаної інформації на вебсайті суду та інформаційному стенді забезпечують керівники самостійних структурних підрозділів апарату суду за такими напрямками діяльності:
2.5.1. Керівник апарату (заступник керівника апарату суду):
- організаційне забезпечення роботи суду, суддів та судового процесу;
- про нормативно-правові засади діяльності суду;
- про прийом громадян у суді, щодо інших питань, які стосуються керівництва суду;
- інформація, щодо доступу до залів судових засідань в суді;
- про матеріально-технічне забезпечення суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво, господарське забезпечення заходів, які проводяться судом;
- створення працівникам безпечних умов праці, охорони приміщення суду, охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку.
- результатів розгляду звернень громадян;
- інформації стосовно порядку взаємодії суду зі ЗМІ;
- інформації про публічні заходи, що відбуваються в суді за участю ЗМІ;
- інформації, розміщеної прессекретарем на вебсайті суду.
2.5.2. Начальник відділу діловодства та документального забезпечення суду:
- інформація довідкового характеру з Автоматизованої системи документообігу суду (далі - АСДС) , а також про рух судових справ, день, час і місце та стан їх розгляду у відповідній судовій процедурі на поточну дату в усній формі (за телефоном);
- про рух судових справ, день, час і місце, стан їх розгляду у відповідній судовій процедурі на поточну дату в письмовій формі (за письмовими запитами);
- щодо інформації довідкового характеру з питань документів, що зберігаються в архіві суду.
- узагальнень судової практики суду, матеріали аналізів судової статистики.
2.5.3. Головний спеціаліст (з питань персоналу):
- штатний розпис, персональні дані й відомості з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації;
- інформація про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад,
- про організацію медичного обслуговування суддів та працівників апарату, забезпечення житлом;
- інформація про режим роботи суду.
2.5.4. Заступник начальника відділу діловодства та документального забезпечення :
- про статистичні дані щодо здійснення судочинства судом, в тому числі відображені у звітах, матеріали аналізів судової статистики.
2.5.5. Начальник відділу організаційно – процесуального забезпечення судових засідань:
- про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних суду та функціонування АСДС;
- про стан забезпечення інформаційно-технічними засобами залів судових засідань;
- відомості щодо функціональних можливостей автоматизованої системи документообігу суду;
- відомості щодо забезпечення працездатності комп'ютерного та мережевого обладнання, комп’ютерної техніки;
- про впровадження сучасних інформаційних технологій в інформаційну діяльність суду.
2.6. У випадку якщо суд володіє інформацією про особу, відповідальний за надання інформації (керівник структурного підрозділу) зобов’язаний:
- надавати таку інформацію безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених Законом;
- використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений Законом;
- вживати заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб;
- виправляти неточну та застарілу інформацію про особу самостійно або на вимогу осіб, яких вона стосується.
3.1. Оприлюднення публічної інформації в ЗМІ забезпечується суддею – спікером, заступником керівника апарату суду відповідно до Законів України "Про судоустрій і статус суддів", "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію", "Про друковані засоби масової інформації", "Про телебачення і радіомовлення", "Про інформаційні агентства". Порядок взаємодії суду з представниками ЗМІ визначено у Додатку 5 цього Положення.
3.2. Оприлюднення на вебсайті Малинського районного суду Житомирської області інформації, підготовленої самостійними структурними підрозділами та працівниками апарату суду з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» здійснює особа, що виконує обов’язки прессекретаря)
3.3. Розміщенню на офіційному вебсайті суду, зокрема, підлягають:
1) інформація про діяльність суду:
- місцезнаходження, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
- прізвище, ім’я та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти керівництва суду, а також керівників структурних підрозділів, основні функції структурних підрозділів;
- розклад роботи та графік прийому громадян;
- вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
- порядок звернення до суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового ( службового) розпорядку суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;
4) інформація, пов’язана з розглядом справ у суді;
5) порядок отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні суду;
6) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
7) аналізи судової практики і дані судової статистики, показники діяльності суду;
8) банківські реквізити для сплати судового збору;
9) звіти, в тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
10) інші відомості про діяльність суду, які належать до публічної інформації.
3.4. Рішення Малинського районного суду Житомирської області розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
3.5. У приміщенні суду на інформаційних стендах розміщуються:
1) дані про порядок роботи суду, що включають порядок прийому керівництвом громадян, представників юридичних осіб, об'єднань громадян, а також інформацію з питань, пов'язаних з організацією діяльності суду;
2) відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду в суді;
3) банківські реквізити для сплати судового збору;
4) порядок оскарження судових рішень суду;
5) порядок пропуску до приміщення суду;
6) умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;
7) телефон особи, яка забезпечує допомогу у поданні письмових запитів громадянам з обмеженими фізичними можливостями;
8) порядок присутності у судовому засіданні та, заходи, які застосовуються до порушників;
9) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.
3.6. Порядок доступу осіб до приміщення суду регулюється Тимчасовим порядком забезпечення охорони судів, органів та установ системи правосуддя, а також підтримання громадського порядку в них затвердженим рішенням Вищої рада юстиції від 26 грудня 2016 року № 3470/0/15-16 та наказом Міністерства внутрішніх справ України від 26 грудня 2016 року № 1352 .
3.7. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні в суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, які встановлюються процесуальним законодавством.
Інформація про суд, який розглядає справу, сторони спору та предмет позову, дату надходження позовної заяви, апеляційної, касаційної скарги, заяви про перегляд судового рішення, стадії розгляду справи, місце, дату і час судового засідання, рух справи з одного суду до іншого є відкритою та оприлюднюється на офіційному вебпорталі Судової влади України, крім випадків, установлених законом.
3.8. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України "Про доступ до публічної інформації".
3.9. Запит на інформацію подається у довільній формі, але обов’язково повинен містити:
- контактні дані запитувача (прізвище, ім'я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу, адресу електронної пошти або номер засобу зв'язку (якщо такий є);
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо);
- підпис і дату (за умови подання письмового запиту).
Під час подання запиту на інформацію запитувач зазначає зручну для нього форму отримання інформації.
3.10. На вибір запитувачів може запит бути поданий:
1) на поштову адресу Малинського районного суду Житомирської області : площа Соборна , 8 , м. Малин , Житомирська область, Україна, 11601;
2) на електронну адресу суду inbox@ml.zt.court.gov.ua
3) шляхом заповнення спрощеної форми для електронного запиту на отримання у сервісу на офіційному сайті вебпорталу «Судова влади»;
4) особисто до Малинського районного суду Житомирської області в робочий час згідно з розкладу роботи суду.
3.10. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подати запит шляхом заповнення відповідних форм запиту на інформацію, зразки яких можна отримати у відділі діловодства та документального забезпечення або роздрукувати з офіційного вебсайті суду у Розділі «Публічна інформація» (Додатки 1, 2 цього Положення) .
Електронний запит на отримання публічної інформації заповнюється за формою, розміщеною на офіційному вебсайті Малинського районного суду Житомирської області в розділі «Громадянам».
3.11. Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості, тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити відповідальна особа відділу діловодства та документального забезпечення, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон та надати копію запиту особі, яка його подала зі штампом суду та датою прийняття.
На вимогу запитувача на першому аркуші копії запиту проставляється відбиток штампа із зазначенням найменування розпорядника інформації, дати надходження та вхідного номера запиту. Така копія повертається запитувачу.
Розділ 4. Порядок реєстрації, опрацювання запитів на інформацію та відповідей на них
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, в тому числі електронною поштою та через заповнення спрощених форм подання запитів з офіційного сайту суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються в відділі діловодства та документального забезпечення відповідно до Інструкції з діловодства з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Запити на інформацію (а також у тому числі звернення громадян, що містять запити на інформацію) реєструються в автоматизованій системі документообігу суду та передаються керівництву суду.
4.3. Запити на інформацію, що надіслані на електронну пошту суду inbox@ml.zt.court.gov.ua приймаються і реєструються у відділі діловодства та документального забезпечення кожного робочого дня, та після їх роздрукування на паперовому носії підлягають опрацюванню у загальному порядку.
4.4. Запит на інформацію з відповідною резолюцією керівництва суду опрацьовується у відділі діловодства та документального забезпечення в автоматизованій системі документообігу суду (взяття на контроль), після чого невідкладно передається виконавцям.
4.5. З метою забезпечення виконання судом обов’язку із надання доступу до публічної інформації структурні підрозділи апарату суду взаємодіють із особою відповідальною за доступ до публічної інформації, і на підставі службової записки цієї особи зобов’язані надавати інформацію за напрямами діяльності визначеними п.2.6. цього Положення.
За наявності у запитуваних відомостях/документах інформації із статусом з обмеження у доступі, у відповіді на службову записку профільний структурний підрозділ повідомляє про це відповідальну особу за організацію доступу до публічної інформації та керівництво з обґрунтуванням правових підстав обмеження.
Форма службової записки відповідальної за доступ до публічної інформації та зразок відповіді визначена в Додатках 3,4 до вказаного положення.
4.6. Відповідь на інформаційний запит надсилається на вказану запитувачем інформації адресу та у визначеній ним формі (листом чи у вигляді електронного документа). Оригінали запитів на отримання публічної інформації та копії відповідей на них зберігаються згідно з номенклатурою справ Суду.
4.7. Відповіді на запит підлягають обов'язковій реєстрації в діловодства та документального забезпечення.
4.8. Облік запитів на отримання публічної інформації здійснюється відповідальною особою за доступ до інформації в суді у окремому журналі, що зберігається у відділі діловодства та документального забезпечення.
4.9. Начальник відділу діловодства та документального забезпечення (особа, що виконує обов’язки) щоквартально інформує керівництво суду про кількість і характер запитів на інформацію, результати їх розгляду.
4.10. Звіти щодо розгляду запитів на інформацію щоквартально, не пізніше 5-го числа місяця, наступного за звітним оприлюднюються на офіційному сайті суду у розділі «Публічна інформація».
Розділ 5. Порядок надання відповідей на інформаційні запити про діяльність суду
5.1. Відповідь на запит надається відповідальною особою суду з питань доступу до публічної інформації за підписом голови суду (виконувача обов’язки голови суду) протягом п'яти робочих днів з дня надходження запиту.
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або повідомлення про продовження строку розгляду, повідомлення про перенаправлення запиту належному розпоряднику, або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. У разі, якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту повинно бути обґрунтованим.
5.4. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, керівництво суду може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку відповідальна особа повідомляє запитувач в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
5.5. Інформація на запит надається безкоштовно. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
5.6. У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
5.7. У разі надходження кореспонденції, що одночасно містить запит на інформацію, та заяви, клопотання, пропозиції тощо, оригінал такої кореспонденції розглядається за правилами, встановленими Законом, а його копія в частині інших питань - Законом України "Про звернення громадян". У разі надходження кореспонденції, яка містить вимогу про отримання інформації, але за своїм характером не є запитом на інформацію, така кореспонденція розглядається за правилами, встановленими Законом України "Про звернення громадян".
5.8. У випадку, якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі, якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Відповідь на такий запит підлягає обов'язковому погодженню з керівництвом суду.
5.9. Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
5.10. У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:
1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
2) дату надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;
3) причини, у зв'язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом строк;
4) строк, у який буде задоволено запит;
5) підпис.
5.11. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо суд не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", відповідно до якої запит на інформацію має містити:
- ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
4) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком, передбачених ст.21 Закону
5.12. Відмова має бути подана в письмовій формі із зазначенням наступної інформації:
1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;
2) дату відмови;
3) мотивовану підставу відмови;
4) порядок оскарження відмови;
5) підпис.
6.1. Відповідно до Законом України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дій чи бездіяльності розпорядника інформації може бути оскаржена до керівника розпорядника, вищого органу або до суду.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.